top of page

Mala Vita: “Ik vind het leuk om open te staan voor iets waar je altijd een beetje tegen hebt gevocht

Op zaterdag 20 februari presenteerde de Delftse band Mala Vita hun nieuwe album ‘So Far So Good’ in een uitverkocht Paard van Troje. Ik mocht er namens Maxazine heen en kreeg ook de kans om de band van te voren te interviewen in hun kleedkamer. Het werd een zeer persoonlijk interview. Toepasselijk, want ‘So Far So Good’ is ook de meest persoonlijke plaat waar frontman Mickael Franci ooit aan schreef (Mickael schrijft de teksten, de hele band en hun producer schreven gezamenlijk de muziek). De vorige platen nog niet gehoord? Dat kan kloppen, want hun vorige album En Exilio stamt alweer uit 2009. Veel mensen dachten dat Mala Vita uit elkaar was, maar niets is minder waar. Mala Vita is juist heel hard aan het werk geweest en in de tussentijd meer gegroeid dan we hadden verwacht. Mala Vita over Italiaanse roots en punk

Mala Vita ontstond in 2002 in Delft vanuit de drang van frontman Mickael Franci om zijn liefde voor punk muziek te combineren met zijn Italiaanse roots. “Ik wilde al heel lang iets doen met de Italiaanse taal en met Zuid Europese folk maar kon dat niet uitten in de bandjes waar ik toen in zat. Dat kwam samen toen ik ging luisteren naar de platen van Mano Negra en Mano Chao: Ik zat op de school voor journalistiek en ik ontmoette een gozer en die was fan van Mano Negra. Ik luisterde vooral naar punk en harde shit, en hij zei ‘joh, dit moet je luisteren, dit is echt vet! Het is ook een soort punk, maar dan anders’ en ik snapte het totaal niet. Later heeft hij me overgehaald om mee te gaan naar een concert van Manu Chao, in 013 in Tilburg, en ik was gewoon totaal omvergeblazen! Het was echt een van de vetste concerten die ik ook had gezien, en inderdaad ook totaal punk, dus ik voelde het helemaal.” Lees het hele verhaal hier: http://www.maxazine.nl/2016/03/30/mala-vita-interview

Featured Posts
Check back soon
Once posts are published, you’ll see them here.
Recent Posts
Archive
Search By Tags
Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page